Odwiedza nas 153 gości oraz 0 użytkowników.

IMG 4808

Pociąg do ... wiedzy

W piątek 7 kwietnia odbył się organizowany przed Klub Młodego Odkrywcy oraz Szkolny Klub Pasjonatów z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Paniówkach wyjazd do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Gimnazjaliści skorzystali w usług PKP Intercity i w podróż wyruszyli pociągiem Pendolino.

Przygotowania do wyjazdu rozpoczęły się kilka miesięcy temu pod kierunkiem p. Anny Pilny. Należało sprawdzić trasę, zbilansować koszt i pozyskać chętnych. Okazało się, że uczniowie bardzo chętnie podjęli wyzwanie, perspektywa zobaczenia „w realu” tego, o czym rozmawiają na lekcjach, była bardzo intrygująca. Opiekunami tych spragnionych przeżyć odkrywców zostali p. Bożena Benson i p. Marek Mnich. Wyprawa rozpoczęła się w piątkowy poranek. Wszyscy punktualnie pojawili się na dworcu w Gliwicach, skąd o 6.20 wyruszyli na podbój Kopernika. W ekspresowym tempie, przemieszczając się pociągiem i metrem,  dotarliśmy do celu. Uczniowie spędzili w centrum nauki kilka godzin, mogli samodzielnie przeprowadzić doświadczenia, potwierdzić omawiane na lekcjach zagadnienia. Ich zadowolenie i ekscytacja miejscem były najlepszym miernikiem jakości tego wyjazdu, ale na tym nie koniec…

Postanowiliśmy maksymalnie wykorzystać czas i wyruszyliśmy na wędrówkę po Warszawie. Roli przewodnika podjął się nasz nauczyciel p. Marek Mnich. Dobre tempo marszu miało swoje zalety, bo mogliśmy zobaczyć naprawdę dużo. Odkryliśmy piękno i oryginalność uniwersyteckich ogrodów, znajdujących się na dachu studenckiej biblioteki, skąd podziwialiśmy panoramę miasta z widokiem na Stadion Narodowy. Kolejnymi punktami na naszej trasie były Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski i Stare Miasto. Wstąpiliśmy na chwilę do bazyliki archikatedralnej św. Jana Chrzciciela w Warszawie. Duże zainteresowanie uczniów wzbudził Pałac Prezydencki oraz Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie przeszliśmy przez Ogród Saski w kierunku Pałacu Kultury i Nauki. Znalazła się również grupa zapaleńców, którzy mimo zmęczenia dotarli na taras widokowy Pałacu Kultury, skąd roztacza się urzekająca panorama na nowoczesne dzielnice Warszawy.

No i zakończona wycieczka …. z podsumowaniem

To była intensywna wyprawa, która zakończyła się na Dworcu w Katowicach, gdzie na uczniów czekali rodzice. Wszystko odbyło się zgodnie z planem, spokojnie, bezpiecznie, uczniowie zachowali się wzorowo i jako nauczyciele możemy powiedzieć - To był dobry czas i dobre, wspólne zdobywanie wiedzy i doświadczenia…

Mamy nadzieję, że wspomnienia zostaną, a ten pociąg… do wiedzy zostanie bardzo... bardzo… długo.

Bożena Benson

Integracja Paniówki

Dziennik elektroniczny

Profilaktyka uzależnień

Pomoc dla uzależnionych od alkoholu i narkotyków