Tydzień nowoczesnych technologii, który odbył się między 11 a 15 marca opierał się przede wszystkim na kreatywności dzieci i twórczej pracy na lekcjach przy użyciu różnego rodzaju nowoczesnych urządzeń.Wykorzystano m.in. komputery, tablety, tablice interaktywne, mikroskopy, wizualizery, aparaty, kamerki i nie tylko. Uczniowie mogli wykorzystać na potrzeby lekcji również swoje smartfony.
Głównym celem tygodnia było rozwijanie kompetencji matematycznych, logicznych i informatycznych uczniów, uświadamianie im zagrożeń wynikających z korzystania z nowych technologii, wprowadzenie w świat kodowania i tworzenia algorytmów oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności ale nie tylko... Nauczyciele przedmiotów ścisłych postawili na twórcze myślenie, różnego rodzaju angażujące aktywności, które bardzo spodobały się uczniom.
Otwarte lekcje z geografii, fizyki i biologii miały pokazać jak w ciekawy i eksperymentalny sposób można działać na lekcjach.
Tydzień rozpoczął się w poniedziałek od lekcji robotyki z programowania ozobotów. Lekcja otwarta matematyki. We wtorek Dzień Matematyki, w tym dniu chcieliśmy dać uczniom trochę odmiany, gry i zabawy matematyczne miały na celu pokazać inną stronę tej nauki. Przystąpiliśmy do udziału w projekcie „Matematyka Dzika” czyli jak połączyć dziką przyrodę z matematyką. Do tego lekcje otwarte biologii i matematyki. W środę lekcje z prezentacją o "Nowych technologiach w architekturze Europy i świata", a następnie szkolna debata z udziałem zaproszonych gości, której tematem była „Szkoła XXI wieku – nowe technologie w edukacji”. W czwartek uczniowie klasy III Ag świętowali Dzień Liczby π. Lekcje otwarte przyrody, geografii i fizyki. W piątek odbyły się szkolne konkursy matematyczne – Mistrz Logicznego Myślenia oraz Matematyczny Kangur, w którym wzięło udział ponad 5o uczestników. Wyniki już wkrótce.
Nowoczesna szkoła uczy kreatywnego myślenia i stwarza fundament do samodzielnej nauki w dorosłym życiu. Dla uczniów tydzień technologii był dużym wyzwaniem, lekcje w większości nastawione były na działanie i możliwość bezpośredniego zaobserwowania efektów pracy. Uczniowie mieli szansę doświadczyć tego, że szkoła i pracujący w niej nauczyciele są otwarci na ich pomysły i pozwalają na prezentowanie różnego rodzaju nowoczesnych rozwiązań.
Pokażmy więc w skrócie jak wyglądały nasze działania: